Pareltjes voor de Ziel

Pareltjes voor de ziel 

   Inspirerende teksten uit het HART

Zo kom je bij je wijsheid



Soms zeg je iets of geef je iemand een antwoord waarvan je later denkt: waar kwam dat vandaan? Hoe kwam ik aan deze wijsheid? Het was precies wat de ander nodig had.

Dit overkomt mij regelmatig en het voelt super. Maar af en toe gaat het ook gepaard met onzekerheid; waar komt het vandaan, verzin ik het zelf, klopt het wel?



Zou jij ook makkelijker bij je innerlijke wijsheid willen komen?



De sleutel is in verbinding zijn met jezelf.

Ga ontspannen zitten en adem rustig naar je buik.

Maak dan verbinding met jezelf.

Met je hart, want je hart is de ingang.

Vul je hart met liefde.

Laat de liefde vanuit je hart in je lichaam stromen.

Voel de warmte die je lichaam vult.

Voel dat de warmte emoties naar boven haalt. Dit kan onzekerheid zijn, pijn of verdriet.



Laat dit alles er maar gewoon zijn. Het is onderdeel van jou.

Het heeft je gemaakt tot wie je nu bent.

Een sterke persoonlijkheid.

Een krachtige vrouw. Een vrouw die voor zichzelf staat.

Als je alles toe laat, kunnen pijn en onzekerheid worden omgezet naar kracht, die je voor jezelf of anderen kunt inzetten.

Pijn en verdriet heb je genoeg gehad, daarom ben je nu zo krachtig.

Terwijl je jezelf waarschijnlijk vaak genoeg niet zo voelt.

Je bent het zeker.



Laat de kracht maar eens door je lichaam stromen en voel wat er gebeurt.

Voel jezelf groeien en rechtop gaan staan.

Maak jezelf maar groter, laat jezelf maar zien.

Je bent het waard om na een moeilijke tijd jezelf te zijn.

Jezelf te laten zien voor wie je bent.

Kijk naar alle mooie dingen die je hebt gedaan.

Naar alle mooie inzichten die je jezelf en anderen hebt gegeven.

En wees hier dankbaar voor.



Door vaker de verbinding met jezelf te maken, zal het steeds makkelijker gaan.

Het gezegde: “oefening baart kunst”, gaat hier zeker op.

Zo zal je meer en meer over jezelf te weten komen.

Je zal meer rust in jezelf gaan ervaren.

En in die rust kunnen de antwoorden of inzichten makkelijker bij je komen.

Kom je bij je eigen wijsheid!



Wat zou er voor jou veranderen als je makkelijker in verbinding met jezelf kunt zijn?



https://praktijkstralendlicht.blogspot.com/2020/12/zo-kom-je-bij-je-wijsheid.html

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tijd voor LIEFDE!                                                                            24-12-2020            


Liefde maakt sterk,
zet je in je kracht
Liefde bouwt je immuunsysteem op
verhoogt je afweer


Liefde is er in vele vormen:
Liefde voor jezelf, je kinderen, familie en vrienden
Liefde voor de natuur, muziek en kunst
Liefde voor het leven


Het hoeft niet ingewikkeld te zijn
om elke dag liefde te zien en voelen
Het is overal om je heen


Liefde overwint angst
brengt een lach op je gezicht
Zo mooi en het kost niets


Alleen de gewoonte om elke dag
Liefde te willen zien, voelen en ervaren


Sta maar stil, neem je tijd
om liefde te ervaren
En dankbaar te zijn
voor alle liefde in en om je heen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Het is oké om anders te zijn


We zijn allemaal anders.

Alleen proberen velen van ons om te zijn zoals anderen.

Om “normaal” te zijn, om maar niet op te vallen.


Want het gezegde: “Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”,

is helaas volledig ingeburgerd en wordt vaak als normaal gezien.

Hoe vaak heb jij dat gehoord toen je klein was?

Of hoor je het nu nog steeds wel eens, in het echt of in je gedachten?

En, hoe voel je je daar bij?

Klopt het voor jou?

Of denk je alleen maar dat het klopt, omdat je het zo vaak heb gehoord dat je het bent gaan geloven?


Mening

Als je afwijkt van de standaard, van wat voor velen normaal is,

dan hebben mensen daar wel iets over te zeggen.

En wat is het makkelijk om iets over een ander te vinden.

We doen het (bijna) allemaal. Het lijkt wel bij ons ingebakken te zijn.


Het gebeurt vaak en meestal zonder naar onszelf te kijken.

Zonder gêne een mening hebben over iets of iemand en die mening ventileren.

Totaal voorbijgaand aan wat het met de ander doet.

Zolang je jezelf maar fijn voelt dat je je mening hebt gegeven.

Jezelf hebt bevestigd.

Zonder stil te staan bij hoe je zelf in elkaar steekt, want jij bent toch normaal !?


Durf te kijken

Wat als je wel naar jezelf durft te kijken?

En je het toch niet zo fijn of normaal vindt dat je altijd maar een mening hebt over een ander.

Een ander afkraakt, zonder rekening te houden met de ander en zijn of haar gevoelens.

Dan zie je ineens dat je misschien toch niet zo "normaal" bent als je altijd dacht.

Dat je anders bent dan je dacht. Dat je ander bent dan je wilt zijn.

Is dat oké voor jou?


En als jij een mening hebt over een ander, heeft die ander misschien ook een mening over jou.

Sta je daar wel eens bij stil?

Hoe voelt dat?


Voel en denk maar eens na over het volgende:

Als je een ander veroordeelt, veroordeel je ook jezelf


Want we zijn allen één....maar dan anders☺

We zijn allemaal anders, maar ook hetzelfde.

We willen allemaal geaccepteerd en gerespecteerd worden om wie we zijn.

We willen ons allemaal geliefd voelen.


Durf jij op die manier naar jezelf te kijken en een verandering aan te brengen?

Toegegeven het is niet makkelijk, maar zeker mogelijk een verandering in je patroon aan te brengen.

Je mag je bewust zijn van wat je doet, er bij stil staan en de woorden ontkrachten, om de verandering in gang te zetten.


https://praktijkstralendlicht.blogspot.com/2020/12/het-is-oke-om-anders-te-zijn-we-zijn.html

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Zeg JA tegen jezelf
Zeg jij vaker ja tegen een ander dan tegen jezelf?
Als je ja zegt tegen een ander en daarmee toestemt in iets wat je niet wil,
zeg je NEE tegen jezelf.
Als je dat af en toe doet is er niets aan de hand.
Het is prima, mooi en liefdevol om iets voor een ander te doen,
ook al heb je misschien niet zo'n zin.
Iemand ergens mee helpen kan je zeker een goed gevoel geven.Het wordt anders als je dit te vaak doet.
Je geeft dan meer aan een ander dan aan jezelf.
Je doet jezelf tekort ten gunste van een ander.
Je cijfert jezelf als het ware weg, maar waarvoor?

Aan jezelf denken is iets anders dan egoïstisch zijn.
Als je vaak ja zegt tegen een ander en je voelt je daar niet meer goed bij,
ga er dan eens rustig voor zitten om te achterhalen waarom je dat doet.


  • Wil je graag helpen?
  • Of zeg je ja omdat je denkt dat het zo hoort?
  • Ben je bang dat mensen je niet meer leuk vinden als je nee zegt?
  • Ben je bang dat men je egoïstisch vindt?

Aan jezelf denken is iets anders dan egoïstisch zijn.


Balans


Ga op zoek naar balans hierin.
Balans tussen ja zeggen tegen jezelf en ja zeggen tegen een ander.
Neem de tijd om te voelen of ja zeggen op dat moment goed is voor jou.Leer NEE te zeggen, als dat voor jou op beter is.
Belangrijk hierbij is dat je achter je keuze staat!
Zodat je je niet schuldig voelt, maar blij bent met dit gebaar van liefde voor jezelf.
Je zal zien dat wanneer je vaker ja zegt tegen jezelf, tijd neemt voor jezelf,
je ook vaker ja kan zeggen tegen een ander.


Zeg jij JA tegen jezelf?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LICHT


Laat je LICHT schijnen op donkere stukken van jezelf,

zodat je ook daar kunt stralen


De winter en de wisseling van het oude naar het nieuwe jaar.

Donkere tijden, maar ook met heel veel lichtjes.

Bij uitstek de tijd om stil te staan, dankbaar te zijn en te reflecteren.


Een mooi moment om de tijd te nemen en naar binnen te kijken bij jezelf.

Waar je tegenaan loopt in je leven.

Waar je dankbaar voor bent.

Welke mooie lessen je dit jaar hebt mogen leren uit moeilijke situaties.

Welke gevoelens, emoties, verdriet, onverwerkte ervaringen of vervelende herinneringen soms even boven zijn gekomen en je weer snel hebt weggestopt.


Stilstaan

Probeer eens stil te staan bij die momenten van pijn, verdriet, onrustig voelen of ander ongemak.

Laat het eens toe in je bewustzijn en je lichaam, voel het.

Stop het niet zo snel mogelijk weer weg. Veilig opgeborgen in je lichaam of buiten jezelf geplaatst, alsof het er niet is.

Sluit je er eens niet voor af.


Onderdeel van jou

Dit alles is namelijk net zo goed onderdeel van jou, als alle mooie dingen in je leven, zoals blijdschap, liefde en vreugde.


Het wordt tijd om dit alles er te laten zijn, de ervaring weer in je bewustzijn en lichaam terug of boven te laten komen.

Te ervaren hoeveel energie het je kost om dit alles maar weg te stoppen.

Laat je licht er op schijnen. Het licht dat iedereen in zich draagt, maar dat je soms even niet voelt.


Erken de delen in je die donker zijn, voel wat het is en zeg tegen jezelf dat die delen er óók mogen zijn.

Voel de emotie. Laat je tranen toe, laat je boosheid of teleurstelling toe, maar verdwijn er niet in.

Door jezelf dit toe te staan, zal (een deel) van de lading er af gaan en ontstaat er ruimte om er op een andere manier naar te kijken.

Zal je kunnen zien wat je hier van mag leren.

Dat je de mogelijkheid hebt om een volgende keer anders te reageren in een vergelijkbare situatie. Of weet dat je een andere keuze kan en mag maken dan je anders zou hebben gedaan.


Voel en zie de mogelijkheden die ontstaan en de nieuwe, lichte energie die je er voor terug krijgt, als je je donkere stukken belicht.


Sommige gebeurtenissen zijn zo ingrijpend en zitten zo diep in je systeem dat je er in je eentje niet uit komt. Dan is het goed om op zoek te gaan naar de voor jouw juiste professional om je te helpen.


Laat je licht schijnen in jezelf.

Wees dankbaar dat je dit voor jezelf doet


https://pareltjesvoordeziel.blogspot.com/2020/12/licht-laat-je-licht-schijnen-op-donkere.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe ervaar jij stilte?


Overkomt het jou wel eens dat je bang bent voor de stilte?

De stilte als er even niets te doen is?

Dat je daarom maar snel weer wat gaat doen,

om dát wat naar boven komt maar niet te hoeven voelen?


Om zo steeds verder en verder van jezelf verwijderd te raken?

Niet meer te weten wie je echt bent en wat je echt graag wil?

Dat het leven jou leeft in plaats van dat jij het leven leeft?


Herken je dit en wil je het niet meer?


Toegeven aan jezelf dat er iets is wat niet lekker gaat, is de eerste stap.

Een vaak moeilijke maar heel belangrijke stap.

Het getuigt van lef, kracht en moed als je ernaar durft te kijken.

En er met jezelf of iemand anders over durft te praten.

Alleen maar praten lost de meeste dingen niet op.

Het zit veel dieper in jezelf.


Niet geuite emoties, opvoeding, (traumatische) gebeurtenissen, verlies van geliefden, niet gehoord/gezien worden, en zo meer; het zet zich vast in ons lichaam.

Zorgt zo voor blokkades.

Je lichaam geeft het allemaal aan, in de vorm van rusteloosheid maar niet weten hoe verder te gaan, moeheid, burn-out, pijn, ongemak of ziekte.


Ik wil graag luisteren naar wat je lichaam je te vertellen heeft, ook tussen de regels door, want daar wordt veel verteld.

Samen met jou het pad van het hoofd naar het hart bewandelen.

In jouw tempo.

Voelen wat gevoeld wil worden, horen wat gehoord wil worden.

Ruimte creëren voor JOU, voor jouw echte zelf.


Durf jij naar jezelf te gaan luisteren?


https://pareltjesvoordeziel.blogspot.com/2020/12/hoe-ervaar-jij-stilte.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bangmakerij en eigen verantwoordelijkheid                             6 maart 2020


Ons lichaam is ontworpen om zichzelf te beschermen.


Er zijn veel ziekteverwekkers en andere schadelijke invloeden als straling, uitlaatgassen en pesticiden waar we dagelijks aan worden blootgesteld. Dat is de realiteit waarmee we te maken hebben. Dat wil niet zeggen dat we er ook daadwerkelijk ziek van hoeven te worden. We kunnen onszelf hier tegen beschermen.

Met gedachten en overtuigingen.


Het is niet de ziekteverwekker die ons vatbaar maakt, maar onze gedachten hierover


Als jij denkt of er van overtuigd bent dat je ziek wordt dan zal dat gebeuren.

Als jij er van overtuigd bent dat je gezond bent en blijft dan is dat zo.

Ook als je in contact komt met iemand die ziek of besmettelijk is.

Je hebt jezelf dan door je gedachte: “Ik ben gezond en ik blijf gezond”, afgeschermd voor de ziekteverwekkers, je bent er niet vatbaar voor. Je laat het gewoonweg niet toe in je lichaam.


Invloed

Dat wat een “expert”, (social)media, regering of iemand in je omgeving zegt is bij veel mensen van grote invloed op gedachten en overtuigingen.

Het bepaald voor een groot deel hoe je gedachten en overtuigingen ergens over zijn.

Als dat positief is, is dat natuurlijk prachtig. Maar wat nu als het niet zo positief is?


We laten het als mens zelf toe. We laten ons dingen aanpraten. We durven niet of vergeten vaak bij onszelf na te gaan (te voelen) of dat wat gezegd wordt wel klopt voor onszelf.

Kortom we nemen niet onze eigen verantwoordelijkheid hierin.

We geven onze kracht weg door simpelweg te geloven wat een ander zegt.

Want.... als het zo vaak wordt gezegd dan zal het wel waar zijn......toch??

Maar...klopt dat ook echt voor jou?


Denk jezelf gezond

De massa bangmakerij – ik noem het de massahysterie of hype- die nu is ontstaan rondom een virus is daar een prima voorbeeld van. Een groot deel van de mensen gaat hier klakkeloos in mee. Laat zich bang maken door enge verhalen.

Met dit artikel wil ik graag wat tegengas geven en ik hoop dat het wat van de bangmakerij ongedaan kan maken.

Dat je je bewust wordt van het feit dat je gezond kan blijven als je dat echt wil! Dat je hier zelf een aandeel in kunt hebben als je bereidt bent er energie in te steken. Neem je verantwoordelijkheid! Geef je kracht niet weg.


Waarom zou je denken dat je ziek wordt, als je ook kunt denken dat je gezond bent? Dat hoeft alleen als je (nog) bewust of onbewust voordeel haalt uit ziek zijn.....


Zorg voor positieve gedachten en overtuigingen. Zo zorg je goed voor jezelf.

Denk jezelf gezond. En ook hier geldt natuurlijk: neem niet zomaar aan wat ik zeg, blijf voelen of dat wat ik zeg klopt voor jou!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


MENSWAARDIGHEID                                                      6 april 2020


Van mijzelf kan ik rustig zeggen dat ik de deur niet plat loop bij familie en vrienden. Dat is voor mij helemaal oké. Ik weet dat we van elkaar houden en als het nodig is zijn zij er voor mij en ben ik er voor hen. Anderen zien familie en vrienden heel vaak en voor hen is deze situatie best aanpassen en er is gemis aan lichamelijk contact. Liefde is er in vele vormen.


Je kunt ook rustig zeggen dat de geestelijke gezondheid altijd nog een ondergeschoven kindje is in onze maatschappij. Lichamelijke gezondheid staat voorop. Heb je lichamelijke hulp nodig dan kun je altijd terecht bij een dokter. Heb je geestelijke hulp nodig dan is het helaas heel anders. Dat blijkt wel uit het feit dat de preventieve tak van de GGZ een aantal jaren geleden uit de basis van de gezondheidszorg is gegooid. Met idioot lange wachtlijsten – die toch al lang waren – en een groot aantal zware casussen tot gevolg.


En ook nu tijdens deze virus-crisis staat de lichamelijke gezondheid voorop.

Zo erg zelfs dat we onze geliefden alleen moeten laten. Zo erg zelfs dat we onze geliefden (bijna) alleen moeten laten sterven. Een onwaardige dood. Zonder waardig afscheid. Heel veel leed – geestelijk leed – veroorzakend bij de achterblijvers (en zorgverleners). Het is zo schokkend om deze schrijnende verhalen te horen en lezen. Deze onmenselijke verhalen doen pijn. Pijn in het hart en de ziel.


Waar zijn we mee bezig?


Alle eenzaamheid en depressie bij vooral ouderen, dementerenden en mensen met een verstandelijke beperking. Ze begrijpen er niets van dat hun familie niet meer langs komt of voor het raam naar ze zwaait. Een groot aantal voelt zich verlaten, afgedankt, alsof ze gevangen zitten, letterlijk opgesloten. Zelfs voelt het voor velen alsof het (weer) oorlog is.

Zijn we zo in de ban van angst dat we blind zijn voor de menselijkheid? Blind zijn voor het geestelijke deel van deze crisis? Zijn we de mens achter het lichaam uit het oog verloren? De waardigheid en menselijkheid weggestopt achter lichamelijke beschermingsmaatregelen, gericht op lichamelijke gezondheid.


Het is een lastige situatie


Begrijpelijk dat er maatregelen moeten worden genomen. Laten we ons ook allemaal zoveel mogelijk houden aan 'het afstand houden', om besmettingskansen te verkleinen. En een situatie te voorkomen waarbij zorgverleners onmenselijke keuzes moeten maken, moeten kiezen tussen wie wel en wie niet beademd gaat worden. Maar laten we het menselijke aspect in het oog houden. Het is onverteerbaar dat het voor zovelen ten koste moet gaan van waardigheid en veel leed.


Menswaardigheid


Laten we onze geliefden nog langer in eenzaamheid en depressie alleen zitten?

Laten we onze geliefden nog langer in eenzaamheid sterven?

Laten we nabestaanden nog langer alleen achter met geestelijke nood? Omdat ze geen waardig afscheid hebben kunnen nemen van hun geliefde, waarmee ze soms wel meer dan 40 jaar hebben samen geleefd?


Laten we angst de baas blijven met LIEFDE


Iedereen heel veel liefde, kracht en moed toegewenst om in deze tijd te doen wat menswaardig is.


https://pareltjesvoordeziel.blogspot.com/2020/12/menswaardigheid-6-april-2020-van.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Als je een ander veroordeelt, veroordeel je ook jezelf 


We zijn allemaal anders. Alleen proberen velen van ons om te zijn zoals anderen. Om 'normaal' te zijn, om maar niet op te vallen of geaccepteerd te worden.


Want het gezegde: “Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”, is helaas volledig ingeburgerd en wordt als normaal gezien. Hoe vaak heb jij dat gehoord toen je klein was? Of hoor je het nu nog steeds wel eens, in het echt of in je gedachten? En, hoe voel je je daar bij? Klopt het voor jou? Of denk je alleen maar dat het klopt, omdat je het zo vaak hebt gehoord dat je het bent gaan geloven?


Mening
Als je afwijkt van de standaard, van wat voor velen normaal is, dan hebben mensen daar wel iets over te zeggen. En wat is het makkelijk om iets over een ander te vinden. We doen het (bijna) allemaal. Het lijkt wel bij ons ingebakken te zijn.


Het gebeurt vaak en meestal zonder naar onszelf te kijken. Zonder gêne een mening hebben over iets of iemand en die mening ventileren. Totaal voorbijgaand aan wat het met de ander doet. Zolang je jezelf maar fijn voelt dat je je mening hebt gegeven. Jezelf hebt bevestigd. Zonder stil te staan bij hoe je zelf in elkaar steekt, want jij bent toch 'normaal' !?


Durf te kijken

Wat als je naar jezelf durft te kijken? En je het toch niet zo fijn of normaal vindt dat je altijd maar een mening hebt over een ander. Een ander bekritiseert, zonder rekening te houden met de ander en zijn of haar gevoelens. Dan zie je ineens dat je misschien toch niet zo normaal bent als je altijd dacht. Dat je anders bent dan je altijd dacht. Dat je anders bent dan je wilt zijn. Dat je oordeelt om je eigen onzekerheden te verbergen, te ontlopen, of je je er niet eens van bewust bent.


Is dat oké voor jou?


En als jij een mening hebt over een ander, heeft die ander misschien (of eerder zeer waarschijnlijk) ook een mening over jou. Sta je daar wel eens bij stil? Hoe voelt dat?

Voel en denk eens na over het volgende:


Als je een ander veroordeelt, veroordeel je ook jezelf 


Want we zijn allen één....maar dan anders. We zijn allemaal anders, maar ook hetzelfde. We willen allemaal geaccepteerd en gerespecteerd worden om wie we zijn. We willen ons allemaal geliefd voelen.


“Kijk eens wat vaker naar de dingen die je bij jezelf kunt veranderen, in plaats van steeds maar te letten op wat een ander in jouw ogen niet goed doet” 


Durf jij op die manier naar jezelf te kijken en een verandering aan te brengen? Toegegeven.... het is niet altijd makkelijk, maar zeker mogelijk een verandering in je patroon aan te brengen.


Kijken naar je eigen onzekerheden zal je leiden naar pijn en verdriet, maar ook naar meer zelfkennis en zelf liefde. Naar leren jezelf accepteren zoals je bent. Dat zal het makkelijker maken om ook een ander te accepteren zoals hij of zij is. Want ook al zijn we allen één,

Het is oké om anders te zijn!


Onze diversiteit aan karakters en 'afwijkende' eigenschappen maakt een ieder interessant, boeiend en zorgt voor nieuwsgierigheid en prachtige leer mogelijkheden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik het goede zie in jou
En jij het goede ziet in mij
Wat zal er dan
Een prachtige verandering ontstaan
In onze levens
En in de hele wereld

Laten we elkaar de ruimte geven
De ruimte om te zijn
Om te ontdekken
Om fouten te mogen maken
Om (daarvan) te leren
Om te groeien

Elkaar te respecteren
Te inspireren en motiveren
Ongeacht achtergrond
Of wat je eerder hebt gedaan

Er is ALTIJD de mogelijkheid om opnieuw te beginnen
Zoals nu op dit moment
Over een uur....

Over een dag....
Elk moment en elke dag opnieuw
Zonder oordeel of veroordeling
Met een open blik
Gericht op tolerantie
Samen naar een mooiere wereld
Voor ons
Voor iedereen


https://pareltjesvoordeziel.blogspot.com/2020/12/zie-het-goede-in-elkaar.html

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu de angst voor het c-virus weer meer toeneemt, is het des te belangrijker om goed voor jezelf te zorgen. Belangrijk hierbij zijn:


POSITIEVE GEDACHTEN


Angst verzwakt je immuunsysteem en hierdoor verzwakt je afweersysteem. Je wordt zo vatbaarder voor ziekteverwekkers zoals virussen en bacteriën. Ook wordt je vatbaarder (gevoeliger) voor invloeden van je eigen negatieve gedachten en angsten, negatieve woorden, meningen en angsten van andere mensen en invloeden van beelden die je op bijvoorbeeld TV en social media ziet.


Positieve gedachten versterken je immuunsysteem,

je lichaam en je geest.

Positieve gedachten versterken je immuunsysteem.

Door positief te denken help je jezelf gezond en sterk te worden en te blijven, gezond van lichaam én geest.


Voorbeelden van positieve gedachten zijn:

*ik ben gezond

*ik blijf gezond

*mijn lichaam is gezond en sterk

*mijn lichaam is krachtig en energiek

*mijn immuunsysteem functioneert optimaal

*mijn afweersysteem beschermt mij perfect

*al mijn organen zijn gezond en functioneren optimaal

*ik hou van mijzelf

*ik ben precies goed zoals ik ben

*mijn geest is gezond

*mijn lichaam en geest functioneren als één geheel


Verder kun je uiteraard goed voor jezelf zorgen door:

♥gezond (en niet teveel) te eten: veel groente en fruit - weinig geraffineerde (toegevoegde) suiker - zo min mogelijk bewerkt en dierlijk voedsel - gezonde vetten

♥voldoende buitenlucht en lichaamsbeweging: wandelen (bij voorkeur in de natuur) - yoga - dansen - (rustig) fietsen - lichte fitness-oefeningen


Zorg goed voor jezelf!

Wees selectief in wat je leest, luistert en kijkt. Laat je niet meeslepen in collectieve angstgevoelens. Denk positief over jezelf en anderen. Blijf bij je eigen gevoel. Laat de mening van een ander bij die ander.

Geef positieve gedachten je aandacht

Want alles wat je aandacht geeft groeit ️♥

Dan kan het maar beter iets positiefs zijn, toch!!


Ziek zijn heeft overigens een duidelijke functie. Je lichaam geeft op deze manier aan dat het tijd is om even pas op de plaats te maken, rust te nemen en bij jezelf te komen. Te voelen of alles wat je doet nog klopt voor jou. Het is aan jou om dit te willen zien.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blijf in verbinding met jezelf, met je lichaam.

Doe wat goed voelt voor jou!

Blijf in verbinding met je lichaam, je eigen energie.

Zo voorkom je dat je wordt meegezogen, in de neerwaartse spiraal van de collectieve angst.


Kies bewust voor positieve gedachten, die maken je sterk en krachtig.

Oordeel niet over een ander, als diegene niet hetzelfde denkt als jij


Respect


Respecteer jezelf en respecteer de ander.

Respect voor elkaar zorgt voor verbinding.

Verbinding die in deze onzekere tijd van toenemende verdeeldheid en intolerantie, nóg meer nodig is dan anders.

Blijf op een positieve manier in verbinding met jezelf én een ander


Ontspanning


Ontspan, neem tijd voor jezelf

Laat alles stress los en voel je lichaam

Ontspan je lichaam en je geest

Voel je emoties

Ontspan je lichaam

En spreek jezelf liefdevol toe

Ontspan je lichaam

En spreek positieve gedachten uit

Zodat je onderbewuste voor je aan het werk kan gaan

Om deze positieve gedachten te verwerkelijken in je leven

Zodat het helende vermogen van je onderbewustzijn Je sterk en krachtig zal maken

Weet dat alles wat je aandacht geeft groeit

Richt daarom je aandacht op prachtige en positieve dingen

Wees dankbaar

Wees dankbaar voor al het moois in je leven

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------